Dödkärlek


Den vackra medeltida staden stod i brand

Den oförlåtliga akten tärde mitt hjärta itu


Ögonen bestämde sig för att ruttna bort

Alla saker vi älskade att hata staplades upp i ett hörn

Och de transparenta färgerna målade våra tankar


På en tillsägelse separerade vi oss själva från varandra

Och vad jag då såg mellan mina fingrar var en värld svår att föreställa sig

En tanke förblev i elden


Du stod helt tyst medans jag blev lätt galen

Jag tror att den ovetande verkligenheten skrämde ihjäl oss båda två


När vi står vid kanten till utplåning kommer vi säkert dela gamla berättelser

Utbyta tankar och funderingar om livet

Och tala med lovande ord, kärleksfulla ord

Hoppet att önska sig något annat är för länge sedan borta


Molnen på himmelen gråter igen

Att falla här är en hjärtlös akt


Du stod helt tyst medans jag blev lätt galen

Jag tror att den ovetande verkligenheten skrämmde ihjäl oss båda två


När vi står vid kanten till utplåning kommer vi säkert dela gamla berättelser

Utbyta tankar och funderingar om livet

Och tala med lovande ord, kärleksfulla ord

Kärleksfulla ord


Kommentarer
Postat av: siri skywalker

jävligt snyggt skrivet!!

2009-07-20 @ 16:44:53
URL: http://barbiespussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0